W 2000 roku legendarny reżyser połączył siły z Sony, aby stworzyć reklamę nowej konsoli PlayStation 2, która właśnie miała trafić na rynek europejski. Kampania nosiła nazwę "The Third Place" ("Trzecie miejsce"). 60-sekundowy czarno-biały film nie pokazuje jednak samej konsoli, ale ciąg dziwnych surrealistycznych scen, które mogą przypominać sen albo halucynacje.
Po śmierci Lyncha, nagraniem stało się wiralem.
"Potrzebujemy więcej takich dziwnych reklam" - napisał jeden z fanów na platformie X. "Szanuje to, że Sony po prostu dało Lynchowi trochę pieniędzy i powiedziało mu, żeby zrobił cokolwiek, a na końcu dorzucili logo PS2. Będzie mi brakowało tego dziwaka"- napisał inny.
Sam Lynch w wywiadzie dla Movieline udzielonym w 1999 roku tak tłumaczył to, że chętnie kręci reklamy:
Pieniądze są dobre, a dodatkowym bonusem jest to, że mogę korzystać i uczyć się o najnowszych technologiach, narzędziach, które normalnie nie byłyby dla mnie dostępne, a następnie mogę używać tych narzędzi w mojej pracy fabularnej. Lubię robić to w Europie.
W sieci można też znaleźć nagranie pokazujące jak wyglądała praca nad powstaniem "The Third Place".
mo